Repertoire |
min |
|
Fløjte |
Obo |
Klar |
Fag |
Horn |
Tromp |
Tromb |
Tuba |
Harpe |
Pauke |
Slagtøj |
Str. |
Bem. / Solist. |
Champagnegalop |
2,5 |
Lars |
1,picc. |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
3 |
1 |
0 |
1 |
cylofon |
+ |
Intronummer |
I østen stiger solen op |
3 |
Lars |
0 |
0 |
0 |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
+ |
med kor |
Vivaldi: dobbeltkoncert |
3,7 |
Morten |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
+ |
Sofie og Natsja |
Schubert: Rosamunde, mellemaktsmusik |
7’12” |
Ole W |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
+ |
|
Glazunov: Intermezzo romantico |
7’35” |
Ole W |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
3 |
1 |
0 |
1 |
0 |
+ |
|
Mozart: Concertante, for violin og bratsch, 2. sats |
10 |
Troels |
0 |
2 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
+ |
Vibeke Lund N. Christine Hagge L. |
Sabeldans |
3’5” |
Ole W |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
0 |
0 |
0 |
cyl. |
+ |
|
Indtil pausen |
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Forsp. til 2. akt, Saul og David |
4’45” |
Ole W |
3(picc) |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
3 |
1 |
0 |
1 |
0 |
+ |
|
Shostakowitch: Vals nr. 2 |
3’35” |
Morten |
2(picc.) |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
+ |
Klaver |
Joh. Strauss jr. Wienerblut |
7 |
Morten |
2(picc) |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
3 |
0 |
0 |
1 |
1 |
+ |
|
Pirates of Caribbean |
7’20” |
Lars |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
3 |
1 |
? |
1 |
2 |
+ |
|
Pomp and Circumstance |
6 |
Lars |
2(picc.) |
2 |
2A+basA |
2,ctr |
4 |
2+2corn |
3 |
1 |
2+orgel |
1 |
2 |
+ |
+ alle de gamle |
Fl. Neergård/Tim Hansen |
4 |
Lars |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
2 |
3 |
1 |
1 |
1 |
klok.sp. |
+ |
med kor |
Efter pausen |
33 |
Vi starter med Champagnegaloppen på slaget 15 og uden et ord. Så er ånden lukket ud af flasken og koncerten i gang.
Formanden helt kort med følgende indhold (måske skal Lars sige det på orkestrets vegne):
”Velkommen
til SASOs jubilæumskoncert. 50 år! Vi glæder os til at vise hvad vi har været,
hvad vi er, og hvad vi vil bidrage med i fremtiden.
Mange professionelle musikere har startet deres orkesterudfoldelse i SASO,
flere af dem præsenterer vi i koncerten.
Hvad vi er nu, hører I!
og hvad vi vil bidrage med i fremtiden er glade og gode professionelle musikere
og amatører. Også sådanne præsenterer vi.
For at jeg ikke skal stå her og blive forpustet inden jeg skal spille,
overlader jeg nu ordet til Lars Birkelund Olsen (han er også meget sjovere) som
vi har haft den glæde at have som dirigent i en 4årig periode.”
Herefter: Lars præsenterer og dirigerer
Den historiske dimension: Elverskud var på det aller første program for 50 år siden.
SASOs rolle i fødekæden, kommende glade musikere: Vivaldi Sofie og Natsja - noget om dirigenterne, Ole Wierød, Morten Ryelund og Troels Lund Nielsen efterhånden som de kommer på.
SASO selv (med en gammel SASOmusiker som dirigent): Schubert og Glazunov.
Nogle af de dygtige musikere der som børn i SASO opdagede at de elskede musik, og som har gjort det til deres livsprojekt at spille: Mozarts concertante, Vibeke Lund N. og Christine Hagge L.
Og så ryster vi champagneflasken inden pausen: Sabeldans med brus.
Pause
Forspil til 2. afdeling af Carl Nielsen. 2. afdeling bør begynde med musik lige på igen (Ole W. er præsenteret)
Her kommer de festlige jubilæumsindslag.
Så starter den musikalske underholdningsafdeling…
…
Alle
tilstedeværende nuværende og forhenværende SASOmusikere indtager scenen til
Pomp and Circumstance.
Jeg vil foreslå Lars at give en lille latinundevisning inden Pomp and
Circumstance spilles:
“Navnet Amor på den lille kærlighedsgud med pilen og betegnelsen amatør kommer begge af det latinske verbum amo, jeg elsker. En amatør er altså en der elsker det han eller hun beskæftiger sig med – og så kan man jo ikke nå højere. Og her er vi!”
Og salen synger med:
Band of Hope and Glory,
SASO, spiller endnu.
Som halvthundredårig
made a dream come true.
Du som elsker at spille
er en sand amatør,
her har du din kilde:
SASO nu som før.
Og så skal korene have reserveret første række og instrueres i adfæren på Pomp osv ved 4:44 som gerne skulle smitte videre op i salen - små flag er indlagt i programmet.
Så slutter vi ringen og får ro i sjælen med et nykomponeret værk for kor og orkester.
Og hvis der klappes - hvad der gøres! - så giver vi et ekstranummer. Der er altså to rammer om koncerten, Champagnegalop og Radetzskymarsch og de to korværker.