Referat af bestyrelsesmøde 4. sept. -12 på Folkehjem

Til stede: Knud Erik, Marion, Jing, Hanne John, Claus og Barbara

 

1) Assistent på koncertmesterpladsen i efteråret. Assistent på 1. obo d. 22.9. Øknomien heri:

Heine træder til d. 22.9. Honorar: ca. 1000 pr. gang, Claus vil forhandle nedsættelse med ham.

Prof. oboist Kim Sejer Hansen assisterer d. 22.9. (rødvin + kørsel).

Problemstilling med mange afbud d. 22.9. blev drøftet. Bestyrtelsen besluttede dog at fastholde prøven, idet en flytning vil give nye proplemer. Da Claus er væk d. 22.9. overtager Hanne hans funktion denne dag.

 

1a) Barbara udtræder af bestyrelsen pga. for stort tidspres. Knud Erik er sekretær fremover.

 

2) Skal vi forælle Panbo hvad høstkoncten har kostet os?

Efter sigende har Jomfru Fanny Bigband fremsat krav. Vi burde osse gøre det. Claus har fremsendt en venlig forespørgsel, som Panbo ikke har svaret på. Efter koncerten fremsender Claus oversigt over alle vores udgifter (Junior, dirigent, Holger Schreiber, instrumenttranport, asssistent Michael og transport til Kent - ialt ca. 10 - 11.000 kr). Claus gør samtidig Panbo opmærksom på orkestermedlemmernes eget bidrag (kørsel). KE tager kontakt med Lene(harpe) og sørger for transport af denne af begge.

 

3) Ad hoc mulighed for at hente noder for messingblæserne:

Vi skal være obs. på copyright. Pt. står Marion for uddeling til messing. Barbara overdrager dropboxen til Claus, som sender videre til andre bestyrelsesmedlemmer. Drøftelse af repertoiret generelt: Der er bl.a. for lidt for blæsere. Kaiser-Walzer er tilføjet denne gang. Det skal tages i betragtning ved næste programlægning.

 

4) Repertoiret :

Et forslag med én af de nye små, Marie Rasmussen , som solist i Corcertino in ungarischer Weise blev ændret. Claus foreslog Kajservals i stedet. Claus spørger Jakob, om han vil fortsætte som dirigent i foråret. Forårets repertoirevalg starter i oktober. Repertoireudvalg: Claus, Hanne, Marion, dirigenten, Junior, Otto.

 

5) Bestyrelsens ansvar i forbindelse med SASOs niveau :

Konklusionen blev: Hvis bestyrelsen bliver bekendt med, at der er problemer, er det bestyrelsens ansvar at få problemet løst, uanset om der er tale om nye eller gamle medlemmer. Bestyrelsen skal osse sørge for, at dirigenten om muligt tager affære, når der er konkrete, aktuelle problemer.

 

6) Åben adgang til vore referater?

Dette bibeholdes. Vi skal være opmærksomme på referatteknik.

 

7) Status vedr. jubilæet i 2013 :

Jubilæet afholdes i ALSION , som er reserveret d. 9. nov.2013. Der er rigtig mange "tråde", der skal samles, det være sig ang.: repertoire, dirigent(-er ?), indbydelse , jub. skrift, solister + meget andet. KE og Marion anbejder (ihærdigt ? ! ? ) med det.

 

8) Koncerter i Nordborg :

Udsat

 

9) Evt.

Hanne udtræder af bestyrelsen til ved næste generalforsamling.

 

______________________________________________________________

Claus` overvejelser vedr. punkt 5:

SASOs niveau afgøres i forbindelse med

a. optag af nye medlemmer

b. opsigelse af medlemsskab for gamle medlemmer

c. pålæg til dirigenten(og Junior og Otto) om særlige indsatser, herunder evt. inddragelse i pkt. a og b

 

Ad a: Vi har bare ladet interesserede komme og spille med. De fleste vil selv kunne vurdere om SASO er noget for dem, og om de er noget for SASO. Men formelt set er det ikke en helt tilfredsstillende procedure. Ad b: Dette punkt kan blive påtrængende. Vi er en større gruppe aldrede musikere, som måske ikke alle mærker, når tiden er inde. Et mindre hold traf selv beslutningen for et års tid siden. (Det er et meget vanskeligt punkt, men vi kan ikke lukke øjnene for det)

Ad c: Når vi hyrer en dirigent til et SASO-projekt, vil han/hun umiddelbart opfatte opgaven som at få mest muligt ud af orkestret, som det er. Det er et amatørorkester, og der er mangler overalt. Men sådan er det. Hvis vi vil have en dirigent til at tage stilling til orkestrets kvalitet og funktionalitet, må bestyrelsen sige det explicit og sætte rammerne. Det er bestyrelsens ansvar.

 

 7. sept. 2012: Barbara / KE